skok na glavno vebino izjava o dostopnosti

Skozi Zidani Most do Ljubljane

Gradnja proge Celje–Ljubljana je bila zaradi ozkega prostora v dolini rek Savinje in Save izjemno zahtevna in zamudna. Na trasi med Celjem in Zidanim Mostom so zgradili štiri mostove in še enega v Zidanem Mostu, kjer je proga prečkala Savinjo in šla na levi breg Save.

Prostor za progo in pripadajoča železniška poslopja so si večkrat izborili z razstreljevanjem skalovja, zaradi nevarnosti plazov in padajočega kamenja pa so morali velik del proge zavarovati z betonskimi plombami in s palisadnimi stenami.

Sredi težavne gradnje so leta 1848 z Dunaja prispele novice o izbruhu marčne revolucije, katere vpliv je bilo mogoče čutiti tudi v narodnostno pisani množici delavcev na gradbiščih. Neredi v monarhiji so povzročili zatikanje pri financiranju in strah, da proga še leta 1849 ne bi bila dograjena, zato je oblast izdala nalog, naj se dela pospešijo. To je dalo gradnji nov zagon in 18. avgusta 1849, na rojstni dan cesarja Franca Jožefa, je iz Celja v Ljubljano pripeljala prva lokomotiva.

Fotogalerija

Informacije o uporabi piškotkov

Spletna stran uporablja piškotke, ki zagotavljajo najboljšo uporabniško izkušnjo. Piškotki se hranijo v vašem spletnem brskalniku, v njih so shranjeni podatki o izbrani regiji, služijo za vodenje sej uporabnikov in podobno. Poleg tega nam omogočajo boljše razumevanje posameznih odsekov spletne strani, ki se vam zdijo najbolj zanimivi in uporabni.

Preko zavihkov na levi strani lahko nastavite vse vaše nastavitve piškotkov na teh straneh.

Možnost filtriranja

Iskanje

Tip vsebine

Kategorije
Kategorije
Kategorije
Kategorije
Kategorije

Izbira pokrajine


2008 - 2025 © Portal KAMRA, Izdelava: TrueCAD d.o.o.