skok na glavno vebino izjava o dostopnosti

Parna lokomotiva 017

Parno lokomotivo 017 so izdelali na Madžarskem, v tovarni Magav (Madžarska kraljeva tovarna železniških lokomotiv) leta 1917. Isti tip lokomotiv so v času prve svetovne vojne izdelovali tudi v Tovarni lokomotiv Henschel in sin v Nemčiji. Po prvi svetovni vojni je v Sloveniji ostalo 86 lokomotiv vrste 017. Do konca uporabe parne vleke t.j. do sredine sedemdesetih let 20. stoletja, so vozile predvsem potniške vlake na krajših lokalnih progah Dolenjske, Bohinjske proge, Istre pa tudi na Vrhniko.

Strojevodji na vrhniški progi v obdobju 1940 do 1955 sta bila med drugimi tudi Pavel Smrtnik in Jože Končan. Železniški muzej Slovenije v Ljubljani ima v svoji zbirki dve lokomotivi; 17-086 je bila izdelana na Madžarskem, 17-006 pa v Nemčiji. Slednja je še vozna, občasno vleče muzejsko-turistični vlak.

Z izdelavo pomanjšanega modela parne lokomotive 017 je Marjan Smrtnik želel ohraniti spomin na obdobje od 24. julija 1899 do 16. januarja 1966, ko je prav tak tip lokomotive vozil potnike in tovor po železniški progi med Vrhniko in Ljubljano.

Tri leta, od 2015 do 2018, je bila ta, pomanjšana lokomotiva, razstavljena ob svoji vzornici v naravni velikosti v Železniškem muzeju v Ljubljani.

Leto izdelave modela: 2000–2005, merilo 1 : 11.

Fotogalerija

Možnost filtriranja

Iskanje

Tip vsebine

Kategorije
Kategorije
Kategorije
Kategorije
Kategorije

Izbira pokrajine


2008 - 2024 © Portal KAMRA, Izdelava: TrueCAD d.o.o.