skok na glavno vebino izjava o dostopnosti

Gruss aus Franzdorf



Gradnja južne železnice je na slovenskem ozemlju potekala v več fazah. V zadnjo sodi  premoščanje Ljubljanskega barja in Borovniške kotline. Čez njo so leta 1850 začeli graditi veličasten viadukt, ki so ga domačini imenovali tudi most. Grajen je bil brez cementa, v dveh nadstropjih; zanj so porabili 31.600 kubičnih metrov obdelanega kamenja, 31.000 kubičnih metrov lomljenega kamenja, 5 milijonov kosov opek in 4.000 hrastovih pilotov. Visok je bil 38 m, dolg 561 m, v spodnji etaži je imel 22, v zgornji pa 25 lokov.

Viri pravijo, da so gradbeni material  na most večinoma vozili domačini z volovskimi vpregami. Za težko delo so dobili plačilo in takrat si je marsikdo vsaj malo opomogel. Živini, vpreženi v voz, naj bi na vrhu viadukta celo zavezali oči. 

Photo

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Filtering options

Search

Content type

Categories
Categories
Categories
Categories
Categories

Region selection


2008 - 2025 © KAMRA, Production: TrueCAD d.o.o.