Kioski in trafike dandanes spreminjajo svojo podobo in namembnost. Prebivalci mesta so pridobili drugačne nakupovalne navade – izdelke, ki jih potrebujejo, kupujejo predvsem v trgovskih centrih in na spletu.
Obenem se je obseg tiskanih medijev močno zmanjšal, saj veliko bralcev uporablja digitalne medije. Prav tiskani časopisi pa so bili med glavnimi prodajnimi artikli trafik. Podjetje Delo prodaja je tako že do februarja leta 2020 iz poslovnih razlogov zaprla več kot 50 trafik po vsej Sloveniji.
3, 2, 1 … in že lahko nadaljuješ svojo pot
Največ trafik v Sloveniji ima trenutno podjetje Tobačna 3DVA, slovensko podjetje, ustanovljeno leta 1996 kot hčerinsko podjetje Tobačne Ljubljana, ki deluje pod okriljem britanske korporacije Imperial Brands. Značilnost njihovih trafik je, da poleg tobačnih izdelkov in časopisov ponujajo tudi širok nabor drugih izdelkov in storitev kot npr. plačevanje položnic, različne elektronske storitve, možnost prevzema paketov DPD in GLS, možnost nakupa prigrizkov in kave, itd.
Zasnova oblike njihovih kioskov je skupno delo njihovega podjetja, Dela prodaje in Mestne občine Ljubljana, saj so na MOLu želeli tipski izgled kioska. Ko je bila oblika potrjena in uporabljena v Ljubljani, so jo prevzele še ostale mestne občine. Z izdelavo so pričeli v letu 2008 in 2009. Notranjost kioskov in trafik je zasnoval biro Prima, celostno podobo, logotip ipd., pa agencija Arih.
Ime 3dva je nastalo ob ustanovitvi podjetja in simbolizira naravo nakupa – “torej v trafiki oz. kiosku se ne zadržiš dolgo, ampak opraviš hiter nakup, 3, 2, 1 … in že lahko nadaljuješ svojo pot”, so poudarili v podjetju Tobačna 3DVA.