skok na glavno vebino izjava o dostopnosti

Ljubljana–Trst

S prihodom železnice je Ljubljana utrdila svoj položaj najpomembnejšega prometnega in trgovskega središča na Slovenskem. Vozovi, ki so doslej tovorili blago od Trsta proti Dunaju, so se začeli ustavljati v Ljubljani, kajti nadaljnji prevoz je polagoma prevzemala železnica.

Ljubljanski kolodvor je kmalu postal premajhen za hitro rastoče obremenitve. Tudi vagonov in lokomotiv je primanjkovalo za vse potrebe, zato so morali vozovi dostikrat čakati tudi po teden dni, da so blago raztovorili ali naložili.

Graditelje je čakal še en izziv – železnica do Trsta; terenske razmere za traso med Ljubljano in Trstom so namreč proučevali že leta 1842. Kmalu za Ljubljano je graditelje čakalo mokrotno Ljubljansko barje, ki je požrlo neizmerne količine materiala, preden so lahko nasip za progo dovolj utrdili. V nadaljevanju so se morali soočiti s kraškim svetom, pomanjkanjem vode in z burjo, ki je imela tako moč, da bi lahko prevračala vagone. Nazadnje se je bilo treba spustiti še do morja. Strokovnjaki so tudi te tehnične probleme uspešno rešili in ob navzočnosti cesarja Franca Jožefa progo med Ljubljano in Trstom uradno odprli 27. julija 1857.

Fotogalleria

Panoramica privacy

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Opzioni di filtraggio

Ricerca

Tipo di contenuto

Categorie
Categorie
Categorie
Categorie
Categorie

Scelta della regione


2008 - 2025 © KAMRA, Production: TrueCAD d.o.o.