skok na glavno vebino izjava o dostopnosti

Na potep s kolesom

Oče se je s sinčkom odpravil na potep s kolesom po Logatcu. Še pred tem pa sta pozirala fotografu. 

Morda niste vedeli …

Kolo, kot ga poznamo danes, je bilo izdelano v 19. stoletju v Angliji in je združevalo izdelke, ki so jih pred tem patentirali v Nemčiji, na Škotskem in Franciji. Prvi model kolesa je bil sestavljen iz osnovnih elementov: prednjega in zadnjega kolesa podobnih dimenzij, pogon na prek verižnega prenosa na zadnjem kolesu ter krmila za krmiljenje s pomočjo prednjega, pogonsko neodvisnega kolesa. Kolesa so se kmalu razširila po vsej Evropi in leta 1869 se je prvi pojavil tudi v Ljubljani.

Prva odprta kolesarska dirka v Sloveniji se je odvijala leta 1887. Potekala je od Šentvida do Ljubljane in je bila dolga cele 4km. Zmagovalec je progo prevozil s povprečno hitrostjo 25km/h. S prvimi kolesi so se pojavile tudi prve težave. Kolesarji so plašili ljudi, ter živali. Tudi na cestah so povzročali nered. Kolesarjenje je bilo seveda najbolj moteče v Ljubljani, kjer je bilo največ koles. Seveda je bilo kolo v tistih časih še zelo drago. Za primerjavo: eno kolo je stalo tri do štiri učiteljeve plače.

Uporabljen vir: Celar, Matjaž: Kolesarjenje, projektna naloga pri predmetu Informatika, Žabje, 2008. 
Objavljeno na http://www.dijaski.net/gradivo/spo_ref_kolesarstvo_02?r=1

Prispevala: Marjeta Tivan

Slika

Opzioni di filtraggio

Ricerca

Tipo di contenuto

Categorie
Categorie
Categorie
Categorie
Categorie

Scelta della regione


2008 - 2024 © KAMRA, Production: TrueCAD d.o.o.