skok na glavno vebino izjava o dostopnosti

Gradnja proge v Šmarju pri Jelšah, pod pokopališčem, 1903

Z gradbenimi deli na železniški progi Grobelno-Rogatec so pričeli novembra 1902, vendar so jih morali zaradi hude zime v decembru prekiniti, kasneje pa so jim veliko težav povzročili zemeljski plazovi na Halerjevem bregu. Gradnja proge je bila zahtevna, saj je potekala ročno, pomenila pa je tudi dober vir zaslužka za številne domačine. Slednji so zaslužili s prodajo zemljišča, delali kot gradbeni delavci in prevozniki ter pridobili nove veščine, izkušnje in poklicne spretnosti. Ob progi se je pospešil razvoj infrastrukture in urejenosti krajev, kjer so urejali dovozne poti do postaj, podvoze, odvodnjavanje, vodotoke in drugo. Nekatera dela so trajala še nekaj let po otvoritvi prometa po progi. 

Fotografija prikazuje gradbeni material, ki so ga potrebovali pri gradnji proge ali železniške postaje. Osebi na fotografiji nista znani, sta pa nedvomno tesno povezani z gradnjo proge, zato je mogoče sklepati, da sta to nadzornik Becker in inženir Hugo Ritter pl. Heider, ki sta omenjena v članku časopisa Slovenec:

»Dne 21. decembra tega meseca se je otvorila železniška proga Grobelno Rogatec. Ob 10. uri dopoludne je odšel prvi osebni vlak iz postaje Grobelnega na južni železnici; peljala sta se nadzornik Becker in inžener pl. Heider. Na vseh postajah so vlak navdušeno pozdravljali. V Rogatcu je prišel na kolodvor ves občinski odbor in hajlal v pozdrav vlaku.« (Slovenec, 28. december 1903).

Slika

Panoramica privacy

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Opzioni di filtraggio

Ricerca

Tipo di contenuto

Categorie
Categorie
Categorie
Categorie
Categorie

Scelta della regione


2008 - 2025 © KAMRA, Production: TrueCAD d.o.o.